انسان برای پیروزی آفریده شده است، او را میتوان نابود کرد ولی نمیتوان شکست داد.

برای نوشتن این پست خیلی هیجان دارم. دیروز کار بزرگی انجام شد:

مسیر اسپورت گلسنگ با درجه سختی پیشنهادی 5.12a و 17 متر طول تنها در 3 ساعت گشایش شد!

این مسیر رو محمدرضا صفدریان به من پیشنهاد داده بود که یه روز گشایش کنیم. من هم با سرپرست محترم گروه پردیس صفه در میون گذاشتم و ایشون هم قول همکاری و حمایت رو بهم دادن. تا اینکه دیروز بعد از ظهر حدود ساعت 3.30 کار رو شروع کردیم.

ابتدای مسیر یک شیب خفته اما تکنیکی وجود دارد که رفته رفته شیب آن زیاد شده، سپس به طاقچه زیر کلاهک میرسد.محمدرضا با استفاده از حمایت 2 رول فرسوده و لقی که در کناره های مسیر قرار داشت، شروع به رول کوبی کرد تا به طاقچه زیر کلاهک رسید و پس از چند متر پیش روی در کلاهک پایین آمد و جابجا شدیم.

محمدرضا در حال گرفتن رول بولت از پایین!

بعد از اینکه به طاقچه رسیدم معلوم شد که هیچ ابزاری به غیر از هوک را نمیتوان استفاده کرد. بنابراین 2 هوک را جایگذاری کردم و با پای راست تا جایی که میشد، بر روی پله رکاب فشار آوردم و با احتیاط خودم را به پله رکاب متصل کردم و رول کوبی در سقف را ادامه دادم.

مرسی حمایت چی(رضا شیر بید آبادی گل)!

بعد از حدود یک 1.30 ساعت دوباره با محمدرضا جابجا شدم و او هم با همین تکنیک استفاده از هوک بقیه کلاهک را رول کوبی کرد و از اینجا به بعد بود که توانست با استفاده از حمایت های میانی مسیر گولیچ از کلاهک در بیاید و در قسمتی مناسب بعد از کلاهک رول های کارگاه را بکوبد.

به این صورت کار در ساعت 6.30 به اتمام رسید و در ساعت 7 شروع به صعود مسیر نمودیم. بدین ترتیب محمدرضا تونست اولین صعود آنسایت مسیر را هم به نام خود ثبت کند.

محمدرضا در حال صعود(چه کیفی داره بعد از گشایش بتونی مسیر رو صعود کنی!)